Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 9 April 2012

SaBARlAh DuhaI HatI

hidup ini penuh dengan pelbagai dugaan..andai dugaan itu kita mampu tempuhi dengan  rasa sabar dan tawakal...insyaALLAH...kite  akan berjaya mengatasinya dunia dan akhirat

tiap kali kita di khabarkan dengan pelbagai masalah...dititpkan dengan pelbagai rasa...istigfar...mengucap gar perkara tersebut sedikit sebanyak akan menghilang keluh dan kesah didalam hati..

menjadi seorang anak...yang menginginkan segalanya lengkap..terutama untuk kedua org tua...amat berat jika tidak mampu dikendong oleh bahu...
mahumelihat ibu dan ayah gembira...melihat anaknye berjaya....itu adelah cita2 aku..sedari aku menjejaki ke alam dewasa lagi...

tidak ada anak yg mahukan ibu dan ayahnye bersedih...tetapi..mampukah aku???mampukah kite semua sebagai insan yg bergelar anak mampu membuat ibu dan ayah terseyum tanpa mengalirkan air mata mereka??

saban hari...aku terpikir...sudah berapa luasnya tanah dibumi ini aku membuat kedua org tuaku bersedih???
seluas mana???adakah mampu untuk aku mengecilkan tawanan kesedihan itu...
andai bole??pastinya itu adalah kiraan diakhirat sana...

dan aku pasti....tidak ada sesiap yg mahukan neraka ALLAH melainkan kedinginan syurganya menjadi taruhan..
lepaskah aku???melalui siraulmustaqim jika aku sering begini...

terkadang..melihat manusia yg kurang akan kesabaran dalam dirinya membentuk aku menjadi org yg sedemikian...puasmencuba utk sabr dan terus bersabar....adakah aku mampu??
ya ALLAH hanya engkau yg tahu....


0 comments:

Post a Comment