Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Wednesday 11 April 2012

GEGARAN KUNJUNG TIBA

realiti kehidupan--yang tak kan pernah lekang dr perkara yg telah dijanjikan oleh ALLAH sedari bumi ini dicipta lg--
ya ALLAH..inilah ujianmu untuk hambamu....untuk saya,kita dan mereka paham..inilah..inilah alam ciptaan ALLAH...
dimana kita ketika ini??memikirkan apa yang akan terjadi...
namun bersediakah kita dalam menerima apa yg telah dijanjikan???

itulah kenyataan yg tak pernah dapat kita sangkal...ya ALLAH..
antara ujianmu---hamba mu semua kegelisahan---meniti...apakah nasib selepas ini..
tp aku??
aku memikirkan...andai gegeran ini berterusan??dimanakah aku??andai lebih teruk adekah kita samua akan selamat...
cukupkah bekalan untuk aku bawa di sana??
cukupkah jawapan yg tersedia selama aku didunia??
cukupkah segalanya...
ya ALLAH terasa diri ini kerdil disisi ALLAH...
akan aku bawakah keretaku yg besar itu??
akan aku bawakah duitku yg tidak seberapa itu??
akan aku bawakah tittle pekerjaan itu??
akan aku bawakah pakaianku yg tidak sempurna itu??

itukah yg aku akan bawa???
itukah antara jawapan yg akan aku berikan?
AGAMA ku??
dimana aku akan letakkan darjat dan ketinggian agamaku??
amalanku??
ibadahku??
solatku?
sedekahku?
puasaku??
al-quranku????

dimana??
tidak cukup untuk berhadapan..dan tidak cukup untuk mengatakan...bahwa..aku masih perlu belajar dan memperbaharui diri..

mudah2an..kita semua..akan terus sedar..dan memperbaiki diri ..agar menjadi seorang hamba...hamba ALLAH yg sentiada patuh dan taat pada tiap ajarannya.....sedar...ini semua telah dijanjikan....

0 comments:

Post a Comment