Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Friday 13 December 2013

Kasih Ibu

as salam
minggu-minggu hati aku ni di penuhi dengan rase sedih---itu la org kate kalo selalu benar menelaah di internet-- hati dan fikiran pon terumbang ambing..walaupun begitu,itu mungkin salah satu kekuatan yg di pinjam untuk jadi kuat seperti mereka walau sukar..

selepas mak aku yg aku tgk sbr sentiasa .. insan ini-pn nadia hazmi-orgnya kecik tetapi ALLAH kirim kan hati yg besar kerna kesabaran dan ketabahn dia apabila kehilangan anak seusia 2 thn---
jika aku??di tempat dia...mungkinkah aku setabah die-
tiap kali aku baca post die---tak pernah sekalipun aku tak menangis--tiap kali aku bace---tiap kali itu juge aku sedar---bile aku nk berubah---
berubah jadi hambanya dan bukan jadi manusia---
hambanya yg ingin berubah---berubah mencari syurga---terasa aku ni da terlewat---umur pown da masuk 27thn---
dr segi rukun iman dan islam pown aku carca marba lg---
nk berubah---
mencari ALLAH---mencari kasih ALLAH yg sedikit pudar dalam diri---
pernah sekali aku dan keluarga di uji----
terasa berat bahu memikul beban--
andai masa itu adik aku ditarik dan kembali kepada ALLAH..kepada penciptanya--

AKU??
AKU TAK TAU MCM MANA BERPUSINGNYA RASA DUNIA AKU MASA TUH...
tp aku rasa kagum---bangga dan teruja dengan semangat wanita ini---wanita dan ibu kepada anak yg memang syurga tempatnya...
aku pown nk jadik kuat mcm dia---jadik kuat macam mak aku---lekat sentiasa ALLAH DAN RASUL DISISI---tanpa ade rase curiga pada tiap yg telah tertulis.

untuk kakak nadia hazmi syg:-
walau tau kakak tak kan terbaca post ni---
ini utk kakak--

ya ALLAH,
aku bukanlah sesiapa--
aku hanya ingin berdoa...
tabahkan hati wanita ini--
tabahkan hati ibu ini
kuatkan jiwanya-
kuatkan hatinya---
sabarkan dia---
untuk menhadapi hari mendatang tanpa anak kesayangannya---

tetapkan hatinya hanya utk agamamu--
sesungguhnya tiap yg terjadi itu terselit seribu hikmah yg tidak terduga dan tidak terlihat oleh mata hati---
tenangkan hatinye selalu---
agar kesedihan itu berlalu pergi dengan hati yg tenang
dan mengerti bahawa anaknye sentiasa menantinye di syurga sana---
redokan hati dan jiwanya membiarkan anak itu pergi kerna syurga menanti---




0 comments:

Post a Comment