Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Tuesday 17 December 2013

Erti kesabaran

" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan Dan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. " ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha...."

ye-ini azimat-kekuatan yg perlu ada dalam pikirin semua....tp dimana kita berada setiap hari...
dalam sehari-pasti ada perkara yg akan menyakitkan hati-
pasti hati dan perasaan mampu bersabar-tapi sejauh mana--

aku bukan malaikat atau rasul--
jika aku seperti dulu pasti berdas aku kenekan balik...
sekarang aku da bekeluarga...
aku ada anak--
sikap dan kelakuan melambangkan siapa aku---
suami selalu pesan...biarkan mereka dengan sikap dan perangai begitu..
sabarlah...sesungguhkan ALLAH syg akan hambanya yg bersabar---
baru lege dengan perkara lama...tetibe timbul perkara baru..

ya ALLAH aku pohon sedikit kekuatan,keberanian---untuk terus berdiri dan bernafas dibumimu---
kuatkan hati aku selalu untuk menerime setiap perkara dengan hati yg redo---
terbitkan rasa syukur 
sesungguhnya ENGKAU masih menyayangi aku---


0 comments:

Post a Comment