Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Wednesday 11 January 2012

PENGHARAPAN


AKU BUKAN LAH YG TERBAIK,TETAPI AKU INGIN SEKALI MENJADI SEORANG MUSLIM YANG BAIK,BUKAN AKU SAHAJA..TETAPI KEPADA MUSLIM YANG LAIN....BANYAK LAGI ILMU YANG PERLU AKU PELAJARI.....OLEH YANG DEMIKIAN...MARILAH BERSAMA-SAMA KITA MEMPERBAIKI DIRI....DALAM SEHARI2....DUNIA HANYA PINJAMAN...AKHIRAT SANA YANG KITA NANTIKAN...MUDAH2AN AKU DAPAT MENJADI MUSLIM YANG REDO DAN IKHLAS....KUAT DALAM MENGHADAPI CABARAN DAN UJIAN DARI ALLAH..AMIN 

"Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa. Solatlah walaupun keadaan terpaksa. Puasalah walau keadaan terpaksa. Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa.

Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?
Hidayah… bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.. InsyaALLAH~!!

Ia ibarat makanan, jika tidak disuap, manakan ia masuk ke dalam mulut.. Kan???

0 comments:

Post a Comment